Search This Blog

Monday, February 28, 2011

UM-Selasa 01.03.2011 - JOHOR : minta baiki segera jambatan rosak

link asal




JOHOR

minta baiki segera jambatan rosak

Kamaruddin Yaakob dan Samion Kamaruddin mahu jambatan reput dan patah di Kampung Seri Pantai, Mersing dibaiki segera.


MERSING 28 Feb. - Penduduk Kampung Seri Pantai, dekat sini mengeluh kerana sebuah jambatan yang menjadi laluan mereka selama ini rosak sejak beberapa bulan lalu.
Seorang penduduk, Kamaruddin Yaakob, 53, berkata, jambatan terbabit menjadi laluan penduduk sejak sekian lama dan sebahagian daripada kehidupan mereka.
"Kayu-kayu di jambatan itu banyak yang reput dan patah. Lebih membimbangkan kami, ramai warga emas dan kanak-kanak yang pernah tergelincir semasa melalui jambatan ini," katanya kepadaUtusan Malaysia, di sini, baru-baru ini.
Kamaruddin yang bekerja sebagai pengawal keselamatan berkata, dia juga pernah hampir terjatuh semasa menunggang basikal ketika melalui jambatan itu kerana tidak menyedari salah satu papan di situ telah patah.
"Saya tak mampu untuk membaiki jambatan ini seorang diri. Justeru, saya minta agar ada penduduk bersama-sama bergotong-royong membaik pulihnya demi untuk kegunaan semua," katanya.
Anak bongsu Kamaruddin, Samion, 17, pula memberitahu, dia dan rakan-rakannya takut untuk bermain di jambatan berkenaan kerana ia terlalu uzur.
"Dulu selalu juga kami menunggang basikal ramai-ramai di situ, tapi kini tidak lagi kerana takut jatuh," katanya.
Seorang peniaga, Akasha Emir, 33, juga mengakui kakinya pernah terperosok semasa melalui jambatan tersebut pada waktu malam kerana papannya telah rosak dan patah.
"Kecederaan itu meninggalkan parut di kaki dan membuatkan saya serik lalu di tempat itu pada waktu malam," katanya sambil melahirkan perasaan warga emas atau kanak-kanak yang akan terjatuh jika jambatan itu tidak dibaiki segera.
Justeru, mereka berharap pihak yang bertanggungjawab turut membantu membaiki segera jambatan tersebut demi keselamatan penduduk kampung berkenaan.

No comments:

Post a Comment

My Blog List