Search This Blog

Monday, February 28, 2011

UM-Selasa 08/02/2011 - PUNCAK ALAM : 100 mahasiswa UiTM sertai kempen kesedaran kualiti air Syabas

link asal



KAMPUS

ARKIB : 08/02/2011

100 mahasiswa UiTM sertai kempen kesedaran kualiti air Syabas

KUALA SELANGOR 7 Feb. - Kira-kira 100 mahasiswa Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Puncak Alam menyertai kempen kesedaran pengguna mengenai kualiti air anjuran Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) di sini, baru-baru ini.
Kempen kali kedua pada tahun ini bertujuan untuk memberi penerangan kepada pengguna berhubung sistem bekalan dan kualiti air yang dibekalkan Syabas.
Kempen tersebut disempurnakan oleh Pengarah Eksekutif Bahagian Hal Ehwal Korporat Syabas, Abdul Halem Mat Som.
Abdul Halem berkata, kempen itu merupakan sebahagian daripada usaha mendekati pengguna dan menjelaskan aktiviti-aktiviti yang dijalankan oleh Syabas dalam meningkatkan mutu perkhidmatan bekalan air.
''Syabas telah melaksanakan pelbagai program peningkatan kualiti air antaranya program pencucian kolam, program pembersihan air dan program penggantian sambungan paip.
''Bagi menjamin kualiti air yang dibekalkan, Syabas sentiasa menepati piawaian yang ditetapkan Kementerian Kesihatan dan Jabatan Kimia.
''Kementerian berkenaan dengan 1,000 sampel air diambil dari stesen Syabas di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya untuk dianalisis," katanya.
Abdul Halem berkata, Bahagian Kualiti Air Syabas juga menjalankan ujian pensampelan air secara berterusan melalui makmal-makmal bebas bagi memastikan pengguna mendapat bekalan air berkualiti.

No comments:

Post a Comment

My Blog List