Search This Blog

Loading...

Monday, February 28, 2011

UM-Isnin 28.02.2011 - KOTA : Penduduk Pangsapuri Astana Alam 2 lega Syabas tukar meter

link asal



KOTA

ARKIB : 28/02/2011

Penduduk Pangsapuri Astana Alam 2 lega Syabas tukar meter

HALIM Ishak (dua dari kiri) beramah mesra dengan penduduk pada majlis pertukaran meter pukal kepada meter individu di Pangsapuri Astana Alam 2, Kuala Selangor semalam. - UTUSAN/MOHD. SHAHARANI SAIBI


KUALA SELANGOR 27 Feb. - Seramai 517 penghuni Pangsapuri Astana Alam 2 hari ini lega selepas permohonan mereka untuk menukar meter air pukal kepada meter individu pada November tahun lalu diterima pihak Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas).
Penolong Pengurus Besar Syabas Wilayah Kuala Selangor, Halim Ishak berkata, syarikatnya menerima permohonan penghuni pangsapuri untuk menyertai program migrasi itu selepas mengambil kira masalah yang dihadapi pengguna yang menggunakan sistem bil secara pukal.
"Antara masalah utama adalah pengguna terpaksa menanggung risiko bekalan air dipotong jika pihak pengurusan tidak menjelaskan bil bulanan kepada Syabas walaupun penghuni telah membuat pembayaran mereka kepada pihak pengurusan," katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap dalam satu majlis bersama penduduk Pangsapuri Astana Alam 2 di sini hari ini.
Sementara itu, Halim memberitahu, mereka yang menyertai program tersebut akan menikmati kadar bekalan air yang lebih murah berbanding sebelumnya.
Ini kerana, katanya, kadar bayaran yang dikenakan untuk pengguna individu adalah lebih murah berbanding secara pukal yang biasanya diterima oleh perumahan bertingkat.
"Ini sedikit sebanyak mampu mengurangkan beban penghuni yang sebelum ini dikenakan kadar bayaran yang lebih mahal," jelasnya.
Dalam pada itu, Pengerusi Persatuan Penduduk Pangsapuri Astana Alam 2, Azmi Razak berkata, pihaknya bersyukur dan gembira kerana pihak Syabas menerima permohonan penduduk untuk menukar meter pukal kepada meter individu.
"Saya ucapkan terima kasih kepada Syabas yang memberi komitmen yang baik serta telah memberikan perkhidmatan yang baik kepada kami," katanya.
Seorang lagi penduduk, Asiah Kamaruddin berkata, dia gembira dengan perlaksanaan bil secara individu ini kerana kadar bayarannya yang lebih murah.
"Sebelum ini, kadar bayaran bulanan untuk kegunaan air mahal dan kadang-kadang ada juga masa yang saya tidak mampu untuk membayarnya," jelas ibu tunggal kepada tujuh anak itu.

No comments:

Post a Comment

My Blog List